Skip to main content

of DRM camp

Before this week ends, I would like to write something about DRM camping. Well I must say, DRM camp was much much MUCH fun compared to PPD camp. Walaupun kaki agak sakit and asik cramp pagi pagi after buat zapin ayam ajaran Pak Leh, I still like this camp more than PPD camp. Ngeh ngeh ngeh. No jungle trekking, no tak-mandi-berhari-hari and most importantly, no strenuous activity yang boleh buat saya pancit berhari hari.

Throughout this camp, I learnt on how to cope with disaster. What to do and actions that need to be taken if I were one of the local residents, one of the victims, one of the victim's family, one of the polices, one of the paramedics and most importantly one of the medical officers. Mock disaster sangatlah best and I think people would kill to get the knowledge and experiences about it.

Camp DRM ni diadakan kat Lambaian Danau. Kat sana takde hutan, and most importantly takde PACAT. So dengan selambanya boleh berlari larian berjalan jalanan ngan selipar tak yah pakai kasut stokin bagai. Dunia sangat indah ye kawan kawan. Tandas pon best. Walaupun sumber air ialah air herba but who cares? As long as we can have proper bath and proper place to do our business then I think that is more than enough. Huhu.

Tapi biasalah setiap suka datang dengan duka. Cenderamata camp ni ialah, luka di tangan dan juga gatal di badan. Taktaulah badan saya elergik ngan air tasik ke hape tapi uuh gatal nye tuhan sahaja yang maha mengetahui. Sobs. Hopefully tak melarat cos I have 3 exams next week. Hmm. Wish me luck dan yang paling penting, doakan saya masih bernyawa by the end of next week.

And yes, ribuan terima kasih diucapkan kepada mamababah kerana telah mensponsorkan saya sebijik camera nikon idaman. Takdelah idaman sangat pon dan yang penting bukan DSLR, tapi asalkan ianya kecik dan best maka saya janji saya akan sayang dia sampai mati. Tenkiuu mama babah. lebiuuuu.



Ok tu je, assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega