June 30, 2010

Tersepit.



Hari ni macam biasa pegi kampus pagipagi berlima
tapi agak luar biasa sebab petangnya, afi balik rumah sorangsorang.
At first nak tunggu fadd tapi lastlast minit 
fadd cakap dia kena jumpa Prof Hamdan so,
dengan perasaan berani mati afi balik rumah sorangsorang.

Jadi, untuk mengelakkan kebosanan disepanjang perjalanan,
(skema tak ayat? nilaa syndrome da lama tak tulis entri panjangpanjang)
dengan riang rianya afi main game monyet kecik kat handphone, 
sambil tangan duk tekantekan butang lif yang tak naiknaik.


Tetibe pintu lif tebukak,
mak aii.
penuh amat. macam tin sardin. 
no wonder..patutla lembab semacam je. 
Punyala ramai seniors kat dalam tu tuhan je tau.
dorang siap susun susun lagi kedudukan dalam lif tu
anterior posterior lateral medial punya kedudukan semua ada 
and paling kelakar, waktu nak keluar tuh dorang keluar ikut turutan nama,
 siap de yang jaga pintu lif dari luar 
seriously situasi waktu tuh macam waktu zaman tadika duludulu.

Then after semua orang da keluar,
its my turn to go in.
Sekali afi nak masuk pintu lif tetutup and
afi tersepit kat celahcelah lif tuh.
separuh badan kat luar separuh badan kat dalam.
ape ape?? sakit ke tak??
hell yeah! sakit tau!!
then my spontaneous reaction was
jerit "adoi sakitla" dengan suara paling kuat 
satu bangunan CUCMS boleh dengar.
seniors tuh semua tekejut and they was like,
"eh you ok ke? kaki you sakit tak?" and bla..bla bla..

Malu tuhan saja yang tau,
tak tau mana nak sorok kulit muka yang da tebal lagi tebal dari kulit kaki
da la semua laki takde sorang pon pakai tudung.
iskk.
tercalar maruah uh.
haih.

so moral of the story,
sila jangan main game waktu nak masuk lif
and sila jangan panik apabila anda menyedari 
bahawa anda berdiri di celahcelah pintu lif.
thats all folks.
good nite.




2 comments:

  1. Wakakaka... Serius lawak giler.. Rugi seh xtengok... =p

    ReplyDelete
  2. (=.=") apela ko, bknny nk besimpati ngn ak. isk.

    ReplyDelete

♥..Drop it..♥