Skip to main content

Bestest Day of October

Terbangun pepagi sebab dapat call dari mama. Mama cakap "Yang, bukak pintu mama kat luar ni" Then tetibe dengar dingdong door bell. Tersangatlah terkujatnya saya. Terus melompat turun katil pakai tudung pegi bukak pintu capai kunci bukak grill peluk mama pastu nangis nangis. Sumpah terkejut sangat yang amat tuhan saja yang tau. Memang berjaya ar serpurise mama babah kali ni oh. Termenangis jiwa saya sebab terharu. Sebulan der ai tak jumpa mama babah ai. Sebab tu ar tercengeng sekejap, takyah ar fitnah fitnah ai anak manja. wakaka. 

Then story telling ngan mama. Part yang paling best uh, mama tolong kemaskan rumah and bilik. Oh sangat terharu T____T. Kantoi suda bahawasanya anak beliau ini sangat pemalas. Actually takde ar pemalas sangat cuma emosi terganggu so kecenderungan untuk melepak menjerit tersadai kat katil lebih tinggi daripada menyental lantai bilik air, menyapu bilik mahupun menyidai baju. *alasan semata mata* Mama ai sangat tekun dengar anaknya membebel sambil siapkan SCTL sampai babah call barulah kitorang tersedar kewujudan babah yang dah makin panjang janggutnya sebab menunggu kat bawah. Waha. Ampun bah. 

Melepak kat jusco. Sangat lah best. Walaupun tak dapet jumpa abam tapi takpelah. Dah release tension sikit sikit waktu outing ngan mama babah tadi. weheheh. And to my surprise babah tetibe menunjukkan minat yang mendalam terhadap iphone4 and DSLR. Apakah yang telah terjadi kepada babah?? Misteri neh. Kena siasat. Ngehehehe. 

babah: what do you think about this?
saya: this? this what? *takkan dslr tu kot*
babah: this la. *sambil tunjuktunjuk dslr*
saya: babah nak beli benda alah ni ke?
babah: what do you think?
saya: hmm. kalau betul betul minat ngan fotografi takpelah. tapi kalau setakat nak amek gamba kawen sedara mara and gamba raya, lumix panasonic babah tu da lebih dari cukup da bah,
babah: haha. anak sulung babah 'berguna' lah.
saya: erk. *berguna??? T___T*
babah: what about this one *sambil tunjuk tunjuk pamphlet iphone4*
saya: iphone? complicated. but I think u need it compared to that *pointing to dslr*
babah: haha. tau. tapi kat paka takde stok.
saya: *muka memancing* bah, next week low yatt jom? 
babah: tengoklah. *sambil wat muka yang sangat promising* 

yeay!! saya sayang babah saya~ lalalala. Hei sila jangan fitnah lagi ok. Bukan sayang bila dapat barang or benda yang ai nak je tapi sayang sampai kiamat. Reti?


*ini bukan bibir saya. macam biasa, curi dari flickr*

notabadakair 1: saya tau de something tak kena kat rumah tapi mama babah taknak cakap. Takpelah. Saya pon tak bersedia nak tau. Iskk. But please, not something bad. Please. Tak mampu nak tanggung emosi berapi lagi. 

notabadakair 2: mama!! sape anak mama sebenarnye ni?? kenapa nak menangkan dia??? but deep inside I know thats what we call tough love. Lalalala

Ok tu je, assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega