October 18, 2010

Suka.


Dah lama tak rasa perasaan macam tadi. Oh nikmatnya bila dapat berkumpul ramai ramai, cakap pasal benda yang susah nak didengar bila saya duk kat rumah berkurung dalam bilik sorang sorang atau duk kat kampus tergelak and menggelakkan orang. Upssiie. 


After isi borang soal selidik, baru saya perasan dah kurang lebih sembilan (9) tahun saya terlibat dengan usrah. 9 tahun wok, lama tuuuuu. Umur syafiqah pon baru 8 tahun. Oh dan oh. Taaaapppiiii dalam masa 9 tahun tu, adakah objektif utama program usrah tu berkesan kat diri saya ni? Isk. Tetiba terasa diri ini jahil lagi hina. Wuwuwuwu. Dan dengan itu, termuhasabah diri sekejap dan saya perasan saya sangatlah dan tersangatlah lagho sekarang. Banyak benda dah tak terjaga. Risalah risalah agama pon dah jarang baca. Asyik baca blog orang saje. Sirah pon dah ingat ingat lupa. Iskk. Oh afi, ape nak jadi ni??

Ibu usrah saya ialah dokter Norhin iaitu isteri kepada Prof Latif cardiologist terbaek CUCMS dan malaysia. Kihkihkih. Ibu usrah saya ni ialah seorang dokter gigi. Dan apabila terbit perkataan dokter gigi, saya yang gedik akan bertukar menjadi saya yang pendiam. Sesungguhnya saya rindu kawan kawan GG saya. Iskk. Dr Norhin cakap "Akan ada dalam hidup manusia di mana Allah tidak mengizinkan mereka memiliki sesuatu yang  diusahakan dengan bersungguh sungguh, dan sesuatu yang mereka tak pernah idamkan, datang bergolek pada mereka. Maha suci Allah, Dialah yang mengetahui segala sesuatu" saya rasa macam takleh bernafas skejap. Menusuk kalbu ohh ayat itu. Iskk. Jadi saya yang pendiam sekejap pon bertukarlah menjadi saya yang gedik semula. InsyaAllah, apa yang dokter Norhin cakap tu saya semat dalam otak saya kemas kemas. Dan disebabkan akhir akhir ini simptom tettt saya dah mula kronik, jadi saya tulis kat sini. Untuk peringatan diri sendiri dan semua. Sama sama lah manfaatkan ye?

*bukan jari saya. lalalala*

Ok tu je, assalamualaikum

4 comments:

  1. betul2... (^_^)

    kdg2 bila dh rase mcm trsimpang jauh, kena la cepat2 balik ke pangkal jln. hehe.. gedik2 itu biase~

    awak, nk panggil awak ape ek? afi ke? sekolah lg ek?

    ReplyDelete
  2. rebel kiddo - sokong!~ :D

    em, pggl afi pon boleh, fatin pon boleh. Umo saya 20. X skolah da. iskk.

    ReplyDelete

♥..Drop it..♥