December 01, 2010

Dear 'org' Dapur.

Dear 'org' dapur,
kalau malam ni saya terbangun lagi, tolonglah jangan tonjolkan diri anda.
Kalau malam ni saya haus pukul 3 pagi, tolonglah jangan keluarkan diri anda.
Biarkan saya minum dengan tenang. Biar saya minum dengan aman.
Biar saya keluar masuk dapur dengan selamat. 
Takmau larilari, takmau jatuhjatuh, takmau tergolekgolek.

Dear 'org' dapur,
kalau saya termistake kamu lagi dengan housemates saya sebab tak pakai spek, sila teruskan lakonan anda.
Pekakkan telinga butakan mata.
Buat buat tak dengar je saya yang duk asyik meneka. Ye?
Sila jangan jawab apa apa bila saya tanya
"Raihan awak buat apa kat situ?" 
atau
"Chea awak ke tu?"
atau
"fadhilah??"
atau 
"dianne??"
biar tanda soal besar melekat kat kepala. By hook or by crook, sila jangan jawab soalan saya.

Dear 'org' dapur,
saya bayar sewa ntuk seluruh rumah termasuk ruang tamu, bilik sampailah dapur.
Saya tak kesah kalau awak nak menumpang,
tapi sila jangan tunjuk diri awak dan biar saya tenang.
Sesungguhya, seeing you again is the last thing I want to do.

Dear 'org' dapur,
kalau awak nampak saya sorangsorang hujung minggu main masakmasak kat dapur,
silalah jangan tunjuk terrer main periuk ngan kuali kat rak tu.
Biarlah saya masak diamdiam.
Saya tau kamu kesian tengok saya sorangsorang,
tapi sesungguhnya, saya bahagia begini.
Kamu tiada, saya lagi sukkkaaaa.

Dear 'org' dapur,
saya tau kamu mungkin takde laptop ntuk baca post ni,
tapi saya tau kekadang kamu curicuri main laptop saya kan3? eleh, taknak mengaku pulak. Jangan tipulah saya tau. Lain kali kalau nak main mintak izin dulu. Ye?

Dear 'org' dapur,
menumpanglah kamu disana,
tapi sila jangan kacau hidup saya ngan housemates saya.
Tapi kalau dah bosan sangat kacau saya sorang je takpe.
Tapi jangan kacau kawankawan saya. Ye?

Mimimo mouse

Ok tu je, assalamualaikum

16 comments:

  1. haha.. orang dapur ni? tikus kaa?? kah3

    ReplyDelete
  2. haha. tikus takde hal sangat, bunuh je terus. ni yg xleh bunuh ni susah sket :p

    ReplyDelete
  3. Dear kamu..

    Sila bagitau saya sapa orang dapur itu??

    ReplyDelete
  4. ye nak nupang gop, jamu r ye skali skale.. wat lempeng bg ke ye.. br r jd akrab dgn org dapur.. :D

    ReplyDelete
  5. cik lekat lekit- heeee. org dapur yg misteeeerriii. wuuuu :0

    ReplyDelete
  6. ibu iman- xtaula m.su. sape ntoh. menyeeebbuuukkk je :D

    ReplyDelete
  7. en sarip- ececeh. suh wat lempeng la plk. baik ak bg kat mu drpd bg kat dia. iskkk

    ReplyDelete
  8. bereh, ak nok lepeng nyoir sutir..

    ReplyDelete
  9. sayyid- orait. lps kim slm insyaAllah muncul la kt dapur umh anda lak, hee.

    ReplyDelete
  10. uiiiiii ni kes seram2 comel ni... menyeramkan tapi penerangan yg comel... boleh buat skrip lawak seram :) OOoOOoOOooooUUuUuuuu...jgn bukak peti ais mlm ni ye... :P

    ReplyDelete
  11. zulfikar- haha. bkn stakat peti ais, dapur pon da xdijenguk da waktu mlm

    ReplyDelete

♥..Drop it..♥