Skip to main content

Rumah dan denggi.

It feels good to be home. Home SWEET home.

Rindu pantai Teluk Lipat. Rindu spot yang saya selalu pegi ntuk release tension. Rindu kedai kedai makan tempat dating ngan mama. Rindu cheese cake kat hotel UiTM. Rindu tok ngan tokki. Rinduuuu. Oh rinduuuu.

Tapi takpe. Sooner or later I will find something interesting kat kemaman juga. Apart from Oman yang menceriakan hari hari di kemaman, there should be more things to be explored. Tunggulah saya cuti nanti, semua tempat saya pergi. Weehu.

oman yang ceria. Menangkap gambar beliau adalah satu cabaran yang nyata.

Oh. Jangan risau, I'm clean. Tiada AEDES tiada DENGGI. Babah freaked out bila saya cakap FBC shows platelet low and doctor suspect denggi. Terus saya dikidnap and dibawa balik kerumah. Takke heaven tu namanya? Weehu. Bagai buah strawberry jatuh ke riba. Suweeett souuur.

Akibat penculikan ini saya tertinggal 2 group discussions. Tapi takpe, family lebih penting. Bukan?

Oh. Sila jangan bandingkan seafood Terengganu dengan seafood kat tempat lain. Seriously kat Terengganu adalah the sedap-est. haha. Yeah. Agak bias disitu, tapi ini fakta betul bukan fakta tipuuu!

Tak boleh fikir pasal ketam. Rasa macam nak muntah. Babah paksa saya makan sup ketam. Cuba bayangkan gimana rasa bendalah tu. Cuubaa bayangkan kalau beranii. Tak sedaap. Sungguh taksedap. Tapi lala the best. Ikan bakar pon THE BEST.

Awesome fact untuk harini: Sesapa yang kena denggi, silalah makan sup ketam. InsyaAllah kalau Allah izinkan, denggi tu tak melarat. ^^

Ok tu je, assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega