Skip to main content

..Disebalik Pokok

Memandangkan camping DRM dah lama berlaku dan saya sendiri pon dah tak teringat ingat dengan kejadian ini jadi marilah sama sama mentakutkan diri anda semua pulak ye. Weehu. Disebabkan aktiviti ini dinamakan camping so semorang termasuklah saya kenalah set up khemah (first time setup khemah yo!) dan bermalam di dalam khemah yang boleh tahan luas dan selesa itu. Kitorang punya tapak perkhemahan mendepani tasik, er maksudnya kat belakang camping site tuh adalah tasik dan Pak Leh yang jaga lambaian danau tu dah warning awal awal yang kawasan tu memang agak spooky. So kalau memalam kena usik ngan makhluk lain, sila bertabah. And being me yang pengecut penakut tapi bersemangat (lah sangat) pon cubalah bertabah. And so, setiap malam akan ada rotation "jaga" dan kebetulan khemah kitorang terpaksa bertugas pada malam pertama jam 1.30 am. After dah dikejutkan rakan sebaya dan saya yang mamun pon capai torchlight dan memulakan aktiviti ops jaga kami.

Waktu tuh semorang dah tidur, campsite punya lampu pon dah padam so kawasan tu memang agak gelap. Dan yang paling memeritkan, every time nak tengok masa terpaksa pergi Anjung apetah nama dah lupa sebab kat sana je tempat yang saya tau ada jam. Oh untuk makluman, kitorang punya jam kena kasik kat fasilitator. Jangan tanya kenapa, saya pon tak tahu. Waktu on the way nak pergi tengok jam tulah saya dengan tak tersengaja mensuluh ke arah satu objek yang boleh tahan misteri kat belakang pokok yang tertanam kat depan campsite perempuan. Mula mula saya buat buat bodoh dan ayat sedapkan hati, takde pape, tu semua perasaan je.

Kali kedua tersuluh bendalah ni waktu saya cuba nak kejutkan ahli khemah lain cos kitorang punya cycle dah tamat. Then kali ketiga waktu nak balik ke khemah. Yang paling buat saya bengang, everytime saya tersuluh or sengaja menyuluh pokok saya akan nampak bendalah tu. So keesokkan paginya dengan perasaan berani (buat buat) saya pergilah check kat tempat tempat yang disuluh tu kot kotlah ada bendalah tersidai or tergantung kat situ, dan as expected memang takde apa apa. And shockingly setiap pokok yang saya perg tuh akan ada satu busut kecik saiz tempurung kelapa and each of the busut ada macam rambut rambut apetah saya pon tak tahu. Waktu ni dah feeling feeling CSI, konon nak siasat apa content busut dan mana datang rambut rambut tuh manalah tau tu semua rambut anai anai ke ape ke tapi bila ingatkan balik pesanan Pak Leh saya pon membatalkan hasrat murni tersebut.

Lepas kejadian tuh setiap malam saya takkan guna torchlight dan sesuka hati suluh suluh pokok segala. Torchlight tersimpan rapi dalam poket backpack. Malam War Game je torch light tuh dikeluarkan dan after War Game tamat, masuklah bendalah tu dalam poket backpack semula. Saya dah agak agak fobia dengan lampu dan pokok selama 2 3 hari kat situ.

Bila dah sampai hari terakhir dan saya terlelap kat Anjung apetah nama saya dah lupa, saya termimipi Pak Leh datang dengan rotan dan beliau cuba untuk merotan saya sebab ternampak busut tapi last last tak jadi sebab busut tuh tetiba bercakap and cakap "dia tak kacau kami". Berpeluh gaklah after dah terbangun. Rotan tuh besar gabak, macam buluh dah rupanya. Kalau kena pukul ngan bendalah tuh konfem lebam seminggu.

So moral of the story, kepada juniors yang akan bercamping kat mana mana next year, sila jangan usik or tegur benda yang agak agak pelik tapi menarik. Dan yang paling penting, tolong JANGAN PANDANG BELAKANG jika nama anda dipanggil oleh suara suara yang anda tak kenal. Muahahaha.

p/s: tututuii!

Ok tu je, assalamualaikum

Comments

  1. laaa.. kenapa tak kawan je dengan benda tu.. kot2 boleh dapat kuasa supernatural ke.. kuasa beastmaster ke.. kuasa powerpuff girls ke.. rugi.. rugi..

    ReplyDelete
  2. @asip محمد

    oh asip, aku tak seberani itu. ko nak ke? nanti aku kasi peta ek. pergi cari kuasa ko, huhu..

    ReplyDelete

Post a Comment

♥..Share it..♥

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega