July 08, 2011

..Yang emas itu perlu disimpan, bukan ditayang.

Kehadapan pakcik dan makcik,

Pakcik makcik, saya tau umur saya ni 1/4 umur pakcik makcik je. Tapi sebagai seorang yang punya hati dan perasaan, saya nak jugak tulis surat ni ntuk pakcik makcik. Saya tau, pakcik makcik suka tengok rancangan kat tv yang nyanyi nyanyi tu, kan makcik pakcik? Sebab tu lah makcik pakcik gembira betul bila ada rancangan emas emas tu kan? Nak jugak merasa diri dikomen, suara emas didengari orang ramai kan kan kan? Eleh jangan bohong la, saya tau..

Pakcik makcik, kubur kata mari rumah kata pergi buat apa la pak cik makcik terkinja kinja menari menyanyi kat pentas tu. Siap ada yang shuffle lagi. Tabik lah kat makcik yang shuffle, anda pasti sukakan susu sebab tu tulang masih kuat. Pakcik makcik, umur macam pakcik makcik ni nasib baik je tau still hidup, Allah sayang. Bagi peluang buat amal ibadah banyak banyak. Tapi yang pakcik makcik masuk rancangan tu kenape? Sayu hati saya tengok. *sniff*

Yang paling saya kesal, ada plak anak anak yang 'paksa' makcik pakcik pergi audition rancangan tu. Tak patut kan diorang? Saya tau makcik pakcik sedar yang suara makcik pakcik tak meletup macam nenek anita sarawak, tapi tulah kan, anak dah paksa terpaksa la pergi jugak. Karang kecik pulak hati si anak. Ye dak?

Maju betul lah pakcik makcik ni. Saya pon tak pernah berkaraoke bagai ntuk releasekan tension tapi makcik, fuh... karaoke adalah makanan harian bila stress. Nyanyi plak lagu ella. Hottt betul lah makcik, cairr saya yang mendengarnya. Sobs. Tapikan makcik, satu nasihat saya, jangan tarik suara tu panjang panjang ye? Karang putus nafas kena heart attack susah plak. Malu la nak cakap kat dokter ''makcik tumbang waktu menyanyi karaoke tadi". =.="

Oklah sebagai penutup, saya nak mintak maaf bebanyak jika perkataan saya mengguris hati dan jiwa emas pakcik makcik. Tapi tulah kan, saya pon berperasaan. Bayar astro bulan bulan tapi alih alih muka pakcik makck pulak yang saya tengok. Hadoi. Oklah pakcik makcik, selamat ber'emas' la ye, saya nak tulis surat ntuk astro plak. GOOD LUCK.

Ok tu je, assalamualaikum

2 comments:

♥..Drop it..♥