Thanks to Dr Norhin at last aku merasa jugak makan homemade food ntuk iftar. Sedih betul hidup di perantauan dan jadi manusia nomad. But who am I to complain because I am the one who choose this. Oh, esok adalah presentation for elective and sctl white coat caremony. Wish us best of luck.
I had terrible night last night. Siangnya pon agak terible jugakla. Dengan suara garau and muka yang hitam, kepala pusing plus temperature of 38.5 I could barely move. Bedridden. Weehu. And what make it worse? LIPAS. Had 2 scenes with lipas. First was, I found a freaking damn dead cockroach in my mihun tomyam. Imagine: I was like hungry to death and the cafe took like ages to deliver my food. Bila dah sampai I just dug in the food without doing the routine check. Suapan ke dua, I felt something strange about the tomyam. Rasa macam pelik. But keeps on eating cos LAPAR. On my 3rd suapan, I saw something weird floating on the spoon and as I took closer look, I screamed like it was no tomorrow. ADAKAH AKU TELAH MEMAKAN TOMYAM PERASA LIPAS? Omjayyyy!!! Called the cafe and explained the situation to a worker. Dengan pelat indon and bahasa melayu yang kurang mantapnya itu, she kept on asking whether I still kept the lipas I found in her tomyam. Seriously I feel like shouting at her on her f...
Salam akak..
ReplyDeletesaya ni baru je jumpa blog akak..best!
akak student medik eh? study uni mana? skg kt mna because i saw the word perantauan...
actually sy nk mntk nasihat n pendapat akk psl medic sbb sy pun ambek medic jgk..bru hbs mtrk last april n this september bru masuk uni...
oh lupa...
selamat menyambut ramadhan al-mubarak!
@Athirah Azlan
ReplyDeleteWslm, hi Athirah, nama awk mcm adk akak :)
Akak study kat CUCMS je, and that perantauan word tu adlh sbb akak from trg n my college is at cyber. Heheh.
Oh Athirah dpt msk uni mana? Congrates! InsyaAllah bila2 ada masa akak emailkan adik infoinfo and nasihat2 yang akak dapat from lecturers, do give me ur email. :)
hahaha..oh really? what an interesting coincidence! =D
ReplyDeleteohhhh...i see..hahah..tirah dapat kat UiTM Shah Alam je. Hehehe.. Thank you akak!!! Alhamdulillah la dapat..wokeh2! =D
Here is my email.. thiraz92@yahoo.com
Thanks very99 much tau akak sebab sudi tolong tirah..i really appreciate it..nanti kalau ada apa2 tirah cari akak boleh? i mean, if tirah ada prob pasal study ke apa ke, tirah cari akak?
=)
btw, akak sekarang dah year berapa dah? =)
Thanks again akak! =D