Skip to main content

..i'll do just that

Today went to alamanda. Again. Where else can I go besides Alamanda right? Heheh. Went there with awaa but then she met her love kat sana and I thought it would be nice if I just let her with him. I myself need my afi time. Besides, we went there to release stress and my way of releasing stress was by window shopping or maybe a lil bit of shopping but she had her own way so.... why do I have to bother..... right? ... I hope I did the right thing.

My method of releasing stress today adalah dengan bershopping and terus pakai baju baru after dah bayar. Nice tak? Pegi pakai baju lain, balik pakai baju lain. Wekekeke. I just hope all the stress went away with the baju. Aku takdelah nak buang baju tu pon but at least macam meninggalkan stress kat kedai gitu. I know I sound very alienn right now but that just me. Accept me or lose me, I told you kan? Ngehheheh.

Nice thing happened back then at Parkson was, there was a makcik yang duk pilih accessories. She was at my mom's age. At first she addressed herself as akak but then after I said that I am 21 she was suprised and terus tuka jadi makcik. Err. Do I look wayy older now? I suppose its a good thing that she thought that I am older than my real age. Makcik tu sorta asked for my opinion about a bracelet and I did give my opinion. Aku cakap yang dia pilih tu cantik and I also showed her a bracelet that I thought was beautiful. At last dia beli jugak yang aku cakap cantik tu. Heheh. Rasa diri dihargai kejap apabila opinion diterima orang asing.

And bad thing happened was waktu aku duk try baju kat fitting room and satu button baju tu tertanggal. Terkedu seketika. Ahhh. Tapi aku memang sure habis button baju tu memang tak kuat or memang dah hampir tertanggal pon sebelum aku try. So dengan beraninya pergi letak balik baju tu kat tempat asal. But then tak dapat tahan rasa bersalah and bagitau promoter tu and she said button tu memang longgar. Phewww. I am LUCKY.

Hmm. What else eh? Ooh yes. I envy her. Haih.

- Posted using BlogPress from my iPad

Comments

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega