Skip to main content

..weight gain vs masak

Our house now is wayyyy cooler than houses in previous postings. This time around rumah ni adalah lengkap selengkapnya. Dapur tu sangat perfect. Purr-fect. Semua benda ada. You just name it. Stove, rice cooker, toaster, kettle and so many things lagi. Even periuk, kuali, pinggan mangkuk pon tuan rumah ni sediakan. Heaven sungguh.

Lately my taste bud asik nak makan homemade food je. Actually aku macam dah muaaakk sangat dengan makanan kat kedai. Rasa cam telan pasir ngan kayu. Kalau kedai kat cyber tu aku dah hafal dah rasa dia camne. Even if you go buy some food from different kedai I bet I can name dari mana asalnya makanan tu. Hyperbola much? But seriously that is how severe tahap kemuakkan terhadap makanan kedai.

Muak cemana pon aku terpaksa telan jugak cos rumah kat sana takde dapur. Though mama ada belikan aku satu electric pan but still it is kind of hard to cook as I don't have all the other utensils. Kerja memasak adalah sangat mencabar ok bila anda hanya ada satu frying pan!

Now things are getting better. I will surely gain more and more weight duk sini. Tadi dah berjaya masak nasi goreng. Cooking skill dah rusty amattt so rasa nasi goreng tu macam nak ditelan mati emak nak diluah mati bapak. Nasib baik rumie bijaksana maha bertimbang rasa. Ditelan jugak demi menjaga perasaan aku haha. Kalau tetibe kitorang tak datang kelas sebab food poisoning taulah kan siapa puncanya.

Actually I think I want to propose something to admin people. Or people who deal with accomodation for third year students. I want to propose that they request a complete kitchen from the landlord. Why? Cos seriously your neurons work better if they are fed with homemade food. Boleh naikkan nama kolej cos semua pelajar jadi cemerlang dan terbilang. You are what you eat remember? Heheh.

Hmm. .... On second thought I think this is not a good idea. I'll gain more weight if I can cook more often. Lagipun aku tak rasa orang admin akan entertain proposal macam ni. Rubbish. Heh.
- Posted using BlogPress from my iPad

Comments

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega