Skip to main content

..weird or matang?


So here I am. At Tian Siang punya bangunan. Sambung servis kereta yang semalam tak selesai lagi tu. Dari Serdang sampai Sitiawan aku servis kereta. Mantap tak mantap tak? Ngeh ngeh ngeh. And this time kena tunggu sampai pukul empat plak cos skimming disc ke disk tu takes time. Oh so bosan. Bila dah lama sangat duk merewang tak tahu nak buat apa, my brain thinks hard about masalah semasa and masalah orang kat sekeliling mahupun masalah jiwa sendiri. Then tetiba terfikir soal poligami. Hot topic kan?

Aku mengaku dulu aku ada stigma kat lelaki yang berpoligami. But then bila aku fikir betul betul, fikir baik baik aku rasa berpoligami isnt that bad. Husband of course la tak susah mana, selalunya isteri la yang merana. Hmm. If let say my husband asks for my permission to marry another woman I will probably go and pinang that woman for him. Provided my mental status now and later is at same level and provided she is someone yang menepati criteria madu pilihan la. *oh Allah what am I thinking??* Kalau waktu tu aku tengah PMS ke ape ke habis lah beliau. Heheh.

Hmm. Aku berjantina perempuan. So aku rasa aku faham lah sangat sangat sangat tersangatlah faham perasaan orang yang dimadukan ni. Perempuan akan faham perempuan. Lelaki sussssaaaaahhhh nak faham perempuan. Sebab tu lah wujud buku Men are from Mars, Women are from Venus ke apetah tu. But as for me, aku rasa aku dah slowly boleh terima idea poligami.

Aku adalah perempuan. Yang dibesarkan oleh suri rumah sepenuh masa. Aku observe semua benda yang mama buat untuk kitorang and aku observe outcome nye. Mama jahit baju babah, jahit baju kitorang, hias rumah dengan idea beliau sendiri, jahit langsir dengan fashion yang beliau reka sendiri, masak and do allllllll house chores tanpa bantuan orang lain. Most importantly mama babah jaga kitorang without helps from third party contohnya the nanny. Heh. Kalau boleh aku pon nak buat benda yang sama untuk family aku. Aku nak jahit baju dorang, aku nak masak makanan palinggg berkhasiat, aku nak sentiasa ada untuk anak anak aku and husband aku bila dorang perlukan aku. Tapi memandangkan in the future aku akan jadi seorang yang sibuk dan kuat bekerja *insyaAllah*, aku rasa impian aku ni macam susah je nak dicapai. Haih.

Tapi kalau ada isteri kedua *aku tak percaya aku boleh fikir camni* mungkin kitorang boleh tolong each other contohnya dia tolong jagakan makan pakai anak kitorang aku plak tolong shoppingkan segala benda untuk kitorang. Dia tolong masak makanan berkhasiat cos seriously aku tak suka bibik ke nanny ke maid ke and aku plak make up the household. Aku tak kesah kemas rumah pagi pagi waktu orang lain tengah tidur tapi kalau masak on time tu macam susah je ngan jadual kerja aku nanti. Hmm. Yang paling penting aku nakkkk sangat isteri kedua ni macam half me, yang aku boleh percaya tolong tengokkan anak aku. Yang boleh tolong tarbiah anak aku. Yang boleh tolong observe anak aku pandai mengaji ke tak. Yang boleh tolong tegur anak aku bila dia wat salah. Haish. Pendek kata yang tahu didik anak sama macam mama la. Tapi soalnya ada ke isteri kedua yang sesuci dan semurni ini? Hmm. Oh entahlah.

Am I being weird bila fikir macam ni? Or being matured? Haish.

- Posted using BlogPress from my iPad

Comments

  1. tapi kalau isteri kedue tidak mampu buat sperti apa yang diharapkan guane ??

    btw , berpoligami tu , isteri 1st dapat payung emas :')

    gudluck ur life kaq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye. Itulah yg m'jadi persoalannya. Heheh. Klau ade blhla. Klau xde, merana. Heheh

      Thanks hana :)

      Delete

Post a Comment

♥..Share it..♥

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei