Skip to main content

..baju for ladies! ^^

Korang mesti tengah sibuk cari baju raya kan? Memandangkan sekarang dah dekat nak puasa (sila jeling countdown kat sebelah ^^) dan some of you all takde masa nak pergi shopping baju baju macam aku, jadi jomlah beli baju baju online. Actually baju baju ni kakak angkat aku yang jual dan beliau mintak tolong aku promotekan. Beliau memang order straight from Indonesia. Kalau korang suka, bolehlah contact beliau. Actually ada banyak fesyen lagi tapi aku rajin nak copy yang ni je plus yang ni adalah termasuk dalam list baju aku paling suka. Lets cekidaut.

Yang ni cantik sangat. Aku suka buttons yang tersusun kat atas tu. Unik. Cuma aku nak ingatkan, korang kalau pakai baju ni jangan plak pakai tudung cam model tu. Labuhkan tudung and tutup bahagian dada ye. Heheh.

Aku suka colour baju ni. Merah tapi takdelah menyerlah sangat. Nampak ala ala dress english gitu. 


This one is beautiful. Sesuai jugak ntuk dipakai ke majlis formal cos combination colours yang tak menonjol itu.

Yang ni simple. Simple is pretty. Looks elegant to me. 

This one is super sweet dan comel. Colour dia pon lembut je. Korang mesti nampak cam barbie doll kalau pakai baju ni. ^^

So this is it. Kalau korang nak tengok banyak lagi baju beserta harganya sekali korang silalah jenguk facebook Kak Pia ni. Beliau ni peramah orangnya so jangan segan silu ye. Aku tak tahu sangat pasal pembayaran semua tapi yang pasti duit yang korang laburkan tu mendapat pulangan yang memuaskan, insyaAllah dan harga baju baju ni memang selari/sesuai dengan kualiti. Aku pernah nampak Kak Pia pakai baju Tuneeca ni. Nampak cantik dan elegant sangat. Kain dia memang superb. Sesuai dengan cuaca kat Malaysia.

Jangan ingat perempuan je boleh beli baju baju ni. Korang yang laki pon boleh. Belikanlah untuk ibu, isteri, kakak, adik. Nenek pon boleyy. InsyaAllah raya diorang akan lebih bermakna. 

Sekali lagi, kepada sesiapa yang berminat sila contact Kak Pia ye. Contact aku pon boleh. Terima kasih semua! Oh by the way, kepada sesiapa yang nak aku iklankan barang jualan online korang sila bagitau ye. Aku boleh tolong setakat termampu and its free of charge. Bagitau je ok? Jangan segan segan. Ok tu je, assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei