August 21, 2012

Of Third Raya

Harini tunggu tetamu datang rumah je. Tak keluar langsung. Tolong mama masak nasi impit for soto esok, tolong rasa kabsah ayam, pastu yang selebihnya, tolong tengok dan tolong makan. Rasa macam berat dah naik sangat dah ni. Macam pau dah muka aku, -.- Hm. Tengah tengah duk melangut tetibe mama kasi aku surat. 

Senyum lebar lah cik fatin afifah. Dalam otak aku fikir kad raya kad raya oh kad raya. Lamanya tak dapat kad raya. Pastu duk terfikir fikir sape lah yang rajin sangat nak menghantar kad raya bagai. Sekali bila dah bukak ini yang aku dapat

Kad undangan majlis kahwin. Ohhhhhhhh. Kecewa? Taklah. Tak kecewa. Tumpang bahagiaaa. Tahniah Anis, tahniah Syakirah!! :D

Aku: Ma, kakak dapat kad kawen
Mama: Ok.
Aku: Ma, tarikh tu Rabu ngan Jumaat (sebelah pengantin perempuan, yang kat gambar tu both yang sebelah pihak lelaki)
Mama: Ok
Aku: Ma, pegi eh?
Mama: ....... (5 minit adela kot mama fikir) tapi esok sape nak tolong mama? Babah keje.
Aku: Jumaat?
Mama: Kakak balik putra bila?
Aku: Alaaaa. Dah banyak sangat tak pegi ni. Nanti sape nak pegi majlis kawen kakak..?
Mama: ............ (Speechless)

Haih. Downlah camni. Sorrylah korang, sobs sobs. I may not able to come to your wedding ceremony though I really wanted to, but trust me, I'll pray hard for you both. Sobs. Maaf berjuta kali maaf. Dan terima kasih banyak banyak sebab sudi hantar kad jemputan tu. Mahal kot setem. Sobs. Maaf. Sobs. Aku insan lemah, sobs sobs. Apa apa pon, aku harap semua nya berjalan dengan lancar dan semoga Allah merahmati segala urusan kalian, amiin. :) Ok tu je, assalamualaikum

No comments:

Post a Comment

♥..Drop it..♥