Skip to main content

..raya keberapa eh?

1/3 day tidur, 1/3 day pergi beli barang, 1/3 day mengemas. Plan asal before cuti memang nak balik Putra hari Jumaat, tapi bila sampai rumah je Afiq cakap, 'eh jom balik Sabtu'. Tiba tiba aku bersetuju makanya plan tertuka kepada balik hari Sabtu. Pong pang pong pang ke sana ke mari itu ini, tiba tiba aku decide nak balik Ahad. Pastu something slapping my face cakap 'eh kau tak sedar ke keesokan hari ahad ialah isnin??' Tsk. Tak boleh. Ahad sangat takboleh. Plus itu itu dan itu, oh no. Ahad ku patut diselamatkan. Dan akhirnya perkara ini dibicarakan di mahkamah yang diketuai hakim Tuan Mohd Azmi dan beliau memutuskan, fatin afifah, afiq muzzammil dan abdul hasif balik ke KL pada esok hari. Muktamad. Tiada unsur rayuan dibenarkan, makanya tsk, sobs dan y..e..a..y!
 
Seminggu kat rumah, macam sehari. Sekejap je masa berlalu. Tapi aku puas hati cos everyday was filled with activities and things. Maka aku adalah tidak membuang masa except for the times yang aku tidur tak ingat dunia. Tapi tidur tak membuang masa kan? Sobs.
 
1/3 day pergi east coast mall bayar balik shopping yang patut dibuat sebelum raya. Heh. Baju raya kasut raya (ok yang ni memalukan) semua mama yang beli. Baju raya yang aku pakai hari raya pertama tu, sehari sebelum raya baru aku tau rupa dia cemane. Baju raya yang aku pakai hari raya kedua, baju raya bidan terjun namanya. Tak merancang nak dibuat raya pon sebenarnya baju tu, tapi disebabkan aku belum pernah pakai dek mama belum alter 'kepanjangan' baju tersebut maka baju itu diisytiharkan sebagai baju raya. Tahun ni raya aku sangat bidan terjun. Tak sempat nak beli apa apa untuk diri sendiri dan orang lain, tsk. Kalau tahun tahun lepas sempat la jugak aku pergi bershopping beli itu ini tanpa mengharapkan belas kasihan mama tapi tahun ini, ergh. EBM punya pasal la ni. Eh.
 
Dan harini aku puas hati cos dapat jugak shopping beg. Last time aku shopping beg adalah masa Afiq still skolah kat Kelantan. Masa tu aku beli kat KB Mall, like what .. 4 years ago? Ouuh. Then 2 years back mama bagi aku birthday present berupa beg makanya, pembelian beg adalah bertangguh tangguh sehinggalah harini. So that was why, I was happy. WAS. Sekarang dah tak happy dah sebab beberapa jam je lagi dah kena balik Putra. Hurr.
 
p/s: pakai jubah tak semestinya ustajah. Kalau lah kau betul betul kenal aku, aku rasa kau akan gelakkan diri sendiri sebab panggil aku ustajah. Err.
p/s/s: maaf. aku ada habit reply message yang aku rasa perlu sahaja. dan jika bahawasanya aku tak reply after 2 or 3 messages, itu bermakna aku memang taknak reply or takde masa nak reply or tak sediakan masa ntuk reply. maafff.
 
 
Ok tu je, assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega