Skip to main content

Apa yang berlaku semalam dan harini.

Semalam adalah wedding Kak Tiqah and Afif. Sakit pinggang berdiri, penat tapi puas. Tak sempat ambik gambar dengan pengantin pon. Sobs. 


So basically, tu je yang ada dalam camera aku. Selebihnya dalam camera photographer itu cos kitorang semua sibuk bertugas. Satu hari asyik senyum and cakap selamat datang, so bila balik rumah aku tercakap selamat datang instead of bagi salam. Wekeke. 

And today, kitorang group A1 belajar cemane nak pasang POP cast. POP stands for Plaster of Paris and this thing is applied for those who had fractures kat anggota badan. 


So before kitorang apply kan bendalah tu kat patient, kitorang semua diwajibkan merasa apa perasaannya bila tangan terpaksa dibalut ngan bendalah tu. Personally I hate it. Tak suka sebab tangan takleh gerak and cast tu mengeluarkan haba yang maha dahsyat. Panaaaassss dan beraaaaaaaat.


Benda yang kat tangan beliau tu namanya vibrating saw. SAW ok SAW. Scary merry lah kami dengan benda ni. Bendalah ni digunakan ntuk remove the cast. Cast tu bila dah kering dia akan jadi sangat lah keras and to those yang ada fractures di mana mana, mereka harus pakai benda tu for about 6 weeks, depends on the severity of the fracture and types of fracture bla bla. So cuba bayangkan pakai bendalah berat dan panas dan sangat irritating pada skin itu selama 6 minggu! Argh tak sukanyaaa. Harap harap aku tak kan ada pengalaman pakai bendalah ni sobs. So bila dah 6 minggu melekat kat limb seseorang, its time to get rid of it by using that saw. Yes, that saw.


Itu Dr Alla yang sedang mengexplain pasal saw tu kat patient. Beliau siap try kat tangan beliau lagi to comfort her yang dah berpeluh peluh itu and to convince her that the procedure is safe. Aku pon meniru aksi Dr Alla before aku removekan cast pada Saleha and yes, benda tu sangat ticklish. Tak sakit dan melukakan tapi menggelikan.


Saleha sedih cos her artwork is about to be destroyed by that saw and me, was terrified, praying I'm not gonna lose my limb to that thing. Walaupun aku dah removekan cast pada Saleha dengan benda tu and dah tau bahawasanya benda tu tak bahaya but still rasa takut and nervous. Pentakut.


That was her reaction apabila Dr Alla proceed with the procedure, and my reaction .. you don't want to know. WORSE. Ok tu je, assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega