Skip to main content

The Outing during Ortho Posting

So semalam aku nekad nak spend the Saturday kat Bandar Melaka dengan kesayanganku Saleha. Dah berkali kali posting kat sini masa 3rd year tapi aku tak pernah pergi Bandar Melaka tu pon. Asyik berlegar legar kat kawasan Terendak ni je. Makan Terendak, tidur Terendak, segala galanya Terendak lah!

Malam kelmarin aku tak boleh tidur sangat cos ada benda berlari larian kat atas atap resort ni. Ya Allah bisingggggg amatt. Mula mula aku macam yakin itu adalah bunyi angin yang kuat but then bila diamati betul betul, no way that was not the wind. Something was running here and there and I'm pretty sure itu adalah kerja tupai tupai yang cuba selamatkan sarang masing masing cos hujan. Then blackout sampai pagi. Oh god dugaan sungguh hanya untuk sejam tidur. Bilik yang takde kipas dan ventilation ini sangat terkepam dan panas bila aircond down. Aku lemas. 

Paginya, we went out dalam pukul 9 lebih camtu then had our breakfast kat kedai depan pintu masuk kem askar terendak. Sedap sangat hoi roti sardin pokcik dan yang paling penting, harganya itu. Dah lama sangat tak dapat makan minum di waktu pagi berharga 3 ringgit. Oh heaven sungguh! 

Then off we went to Mahkota Parade dan Dataran Pahlawan. Sekali lagi aku diberi mission dan kali ini, aku diminta tolong belikan beg ntuk angah. Tangkap gambar kesana kemari dan dengan bantuan whatsapp akhirnya misi selesai dengan jayanya. And to my suprise, aku terserempak dengan schoolmate smaasza, Syuhada. Borak panjang lah kitorang. Tak sangka sejauh Melaka ni jugak aku jumpa kau, wehehe. Satu soalan beliau, nape kat Dungun tak pernah jumpa kau tapi asal boleh terjumpa kau kat sini? Satu jawapan aku, sebab kat Dungun aku tak keluar rumah tapi kat sini aku merayap sesuka hati. Wekeke. Then we had window shopping sampai terpaksa menggunakan Rest n Go ntuk urutkan badan yang dah start sakit sakit. hakhak. 

muka bahagia after diurut.

Bila dah petang terjumpa groupmates groupmates lain yang melepak kat Mahkota Parade dan mereka mereka ajak kitorang ke Jonker Walk. Ibarat kera mendapat bunga lah gayanya. Sebelum tu dah ada niat nak pergi tapi Syuhada cakap kawan dia pernah kena ragut so terbantut lah niat itu. Bila dah dapat peluang apa lagi, berbunga bunga keriangan plus yesterday was my first time there so I got very excited.

So this is Jonker Walk. Aku tak favour tempat yang sesak but this place is fineee cos banyak barang comel, murah dan berbaloi baloi. Eheheh.

Baju baju kat Jonker Walk sumpah cantik. Aku terbeli dress dan baju dan dress lagi. Muraaahhh dan cantiiiiik. Tercari cari A-famosa or meriam yang unik dan mampu dibawa balik tapi kawan aku cakap Jonker Walk ni macam downtown ntuk Melaka bukan tempat tourist beli cenderamata so don't expect too much. Fineeeeeeee.

them 3. bodyguards. eh!

muka bahagia dapat shopping.

nite view yang sangat cantik, subhanallah.  

Then we went to Pantai Puteri ntuk try  roti john yang Safiah, isteri Umar cadangkan. Boleh tahan jugaklah rasa dia, tapi aku lagi suka roti john unan. The best evaa. Jumpa waitress yang annoyingg ohmaigod sangat annoying dan bercadang untuk tidak makan disitu selama lamanya. Boys cepat je kenakan beliau balik, dalam hati tergelak gelak padan muka kau. Nyiahahamuehehehe. Astaghfirullahal'azim. Isk.

Overall, I enjoyed this outing so much and most importantly, puas hati sebab dapat beli dress. Weehu.

Ok tu je, assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega