Skip to main content

4 tahun punya rindu.

So semalam aku keluar dengan kawan kawan masa tamhidi usim. Aku ngan Timah selalu je jumpa tapi aku ngan Dayah, Hana and Najwa memang dah 4 tahun tak jumpa. 4 tahun okay 4 tahuuunnnn! Lama tu. Dulu  dorang penah je wat reunion tapi aku tak dapat join sebab masa tu aku ada program. So semalam walaupun perasaan berbelah bahagi cos case write up belum disentuh tapi aku gagahkan diri jugak. Bukan senang nak dapat perfect time dimana semua orang free. Hana ngan Najwa busy dengan kerja dental dorang, Dayah plak busy kat hospital and Timah, busy kerja. Nasib baik bila dah sampai rumah penolong kelas cakap case write up boleh submit hari jumaat so yabedabedu lah. Boleh tidur. Eh. 

Them 4. Timah, Najwa, Hana, Dayah.

Timah and Najwa.

Tak tahulah sape yang came out with plan nak ke Timesquare. Aku dah cuak dah bila ingatkan roller coaster ngan segala rides kat situ, so langkah selamat ialah cari baju yang boleh pakai ngan seluar. Janganlah hendaknya mereka kesitu ya Allah, karang tak siap siap case write up aku. Ekceli aku ni takdelah pentakut sangat, boleh je naik rides tu semua tapi consequences tu yang tak mampu nak tanggung. HAHA. Demam okey demam. Body ai overdose adrenalin rush which trigger the elevation of temperature or dengan kata lainnya, demam.

Mula mula jumpa biasa ah, macam awkward sesangat pastu masing masing wat ice breaking dengan berkata 'eh kau dah lain', 'eh kau dah kurus' , 'eh kau tak beruubaaah'  dan macam macam eh lagi tapi bila dah lama, hambek kau. Segala macam cerita masa tamhidi keluar. Walaupun aku selalu blur and confuse and macam lost sampai one time Hana cakap 'Dayah cuba ko tengok muka fatin dia confuse gile, HAHA' cos aku memang kurang ingatan dengan apa yang jadi masa tamhidi due to certain reasons but they totally understand me. Sobs. Tenkiu kawan kawan. Bilalah ingatan ni nak pulih 100%, memang takkan kot. Hm. 

Hana takut ngan maskot tu so beliau volunteer jadi photographer. 

Kejenye pegi timesquare ialah shopping dan gelak dan shopping dan gelak lagi. Mula mula sampai aku dah ingatkan Timah 'oh Timah sila halang aku dari beli baju' and Timah pon 'oh aku puasa shopping' tapi bila dah berlima, segala prinsip hilang lenyap dibawa angin sepoi sepoi bahasa. Nasib baik baju semua less than RM20 so jimat duit babah. Eh. 

Backstreet women? Eh.

Then pegi main bowling. Aku macam biasa ah masuk longkang je keje, membazir duit tapi Najwa. Fuhh. Tererrrrr gile! Jeles ai. Sempat belajar teknik teknik main bowling dengan mereka mereka cos they kinda had bowling class masa first year so yeah. No wonder lah terer haha. Ayat penyedap hati yang lara. 

Bila dah nak balik rasa sayu. 4 tahun punya rindu takkan dapat lenyap dengan hanya 5 jam jumpa ohhhh!! Waktu tu aku lost track of time. Sedar sedar je dah 530, so kena balik. Hurr. Kalaulah rumah aku sebelah Timesquare tu kan best. Bila dah dekat curfue je berlari balik rumah, muehehe. But it doesn't work that way. Sigh. 

Last pic before balik. 

Soalan Dayah bila tengok gambar ni, 'eh fatin kenapa tangan ko macam tu? Wrist drop ke HAHA' Alahaiii. Itu ilusi optik ye kawan kawan, that is not mine! Oh women, we definitely need to set up another date tauuuu! Serius rindu.

Ok tu je, assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega