Skip to main content

Wonder-girls?


Boleh tahan seksi jugak dorang dorang ni eh. First time aku gugel pasal wonder girls semata mata sebab nak tulis entry ni and tempek gamba ni kat sini. Tapi post ni bukan pasal dorang, tapi pasal kami. Kami berempat.

Some days ago, (aku pon dah lupa exactly bila) the four of us went to Wondermilk cafe, somewhere in Puchong kalau tak silap. Ini semua idea Yana, we went there for our birthdays celebration yang last year punye. Ngehehe. Bijak tak kami berjimat? 4 orang sekali harung, makanmakan sama sama tanpa bertukar hadiah sekalipon. Ini namenye idea nak berjimba cara orang takde duit.

Yang bertanggungjawab mengesahkan kehalalan dan kesedapan mahupon keunikan tempat itu adalah Yana juga. Cos this was her idea so she was automatically in charge of that. So marilah kita beramai ramai menuju kesana huray.

Pokok menghalang kejelasan gambar. Harap maaf.

Since the four of us dah tak sama group since new semester had started, we kinda made a deal that US need to at least hang out together every month. Tapi sangatlah susah sebenarnya nak keep up that deal cos posting adalah lain lain and sometimes though we live in a house, we don't really talk to each other for days! Ini adalah sangat tidakkk menyihatkannn. Kena cuba ubah ye sayangs!

The cafe was nice and cute. Decorations ala ala korean punya cafe. So nice. Makanan pon sedap dan comelss! I fell for them cupcakes. Semua comel comel dan comel. Sayang nak makan. Kepada penggemar benda manis dan comel anda dinasihatkan melawat cafe ini. 

See, them were our selection. Banyak lagi yang comels dan cantik. Yang paling aku suka adalah yang ini. 

comel bukan? 

comel bukan?? nampak manis bukan? Ye. sangat sangat super manis. Kalau diberi sebiji cupcake ini untuk dimakan setiap hari mau diabetes aku. Tapi kecomelan beliau mengatasi fakta itu. 

Morning Marilyn

Disebabkan kitorang datang pepagi buta tanpa sempat bersarapan makanya makanan diatas menjadi santapan kami. Mushroom omelette tu memang superb, and I like the baked tomato. Tapi di akhir akhir masa tu macam susah nak menghabiskan semua benda ni so we took like 2 hours to finish the plates and some cupcakes. Selebihnya sambung makan di rumah. Muehehe.

.....And it ended great. Well this outing has a place in my happy jar. I'm so glad we spent some time together, catching up. Nasib baik time tu semua orang faham NO PHONES ON TABLE. And we solely having fun and creating good memories. 

Hot chocolate and butter scotchs. 2 drinks for 4 cos they're so pricey. 

Ignore kaki dibelakang itu. I like the calendar so much. Been so much of a help for me now.

Instead of 'pencopet akan didakwa'. Cool bukan?

These were so cute. The butts were to hang ur things before you enter the toilet. 

And that's us. Miss me? Muehehehe.

Jangan kecewa sebab post ni tiada kaitan dengan wonder girls korea korea itu. Ngehehe. Yang ada hanya kami, makanan dan kenangan. 

Smile people!


Ok tu je, assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega