Skip to main content

Stuffed Baked Potatoes

Warning: Sesiapa yang elergik cheese tidak digalakkan baca entri ini cos this is really cheesyyy.

My favourite food kalau pegi pasar malam P2 are ayam golek and this jacket potato. Kalau ade konfem beli sebab sedap and senang boleh simpan dalam freezer, masuk microwave 3 menet, and thats the dinner that I'll have for 2-3 days. Senang hidup takyah masak. I pledged myself nak blaja masak bendalah berdua tu tapi yang ni je jadi. 

So the ingredients are

5 potatoes (yang sesuai dibakar)
1/2 cup cream cheese
1/2 cup butter
1 tbs black pepper (I used approximately 3 tbs. Hantu black pepper okey sila memahami)
chicken breast/ minced beef
1 celery
green onions
2 cloves of garlic
salt
parmesan or any cheese you like

And the steps are

First step is to bake the potatoes at 200c for approximately 30-40 mins. Jangan lupa cucuk ngan garpu sket potato tu semua so that senang masak. Sementara potatoes to masak, sila gorengkan garlic, ayam, celery yang dipotong dadu, black pepper dan garam secukup rasa.

Poketkan potatoes dan sila gunakan lebihan potatoes tu ntuk filling. TAKBAIK MEMBAZIR.

For the stuffing, masukkan cream cheese dan butter. Kacau kacau sampai sebati. Masukkan ayam yang digoreng tadi tu. Tambah black pepper dan garam secukup rasa dan gaul rata. Tambah lebihan potatoes yang dah dipoketkan dan masukkan daun bawang. 

Fill kan filling dalam pocket potatoes tu, and put parmesan cheese on top. Bake for another 15 mins.

Hasilnya beginilah.


Ha. Ni potatoes yang dah dipoketkan. Tak payah nak mengutuk sangat okey. Memang tangan aku ni tak berseni nak ukir bendalah tu. 

Ni tengah dibakor

Cheese dah cair jadi seketul itu. Berketul ketul sebenarnya.


Hah, silalah try di rumah untuk penambahan lemak yang mantap. Ok tu je, assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega