Skip to main content

Malu.

Doctor Ahmed's class was very intriguing. HAHA. He kept repeating the word which at first made me smile sikitsikit saje but then hamek kau, tergelak besar saya. Astaghfirullah. Kekekeke. He's FUNNY. 

*ini bukan sotong Paul*

Blaja kat si.u.si.emm.es ajar saya macam macam benda. Kalau dulu saya mengaku saya sangat susah nak communicate dengan kawan laki. Communicate means talk. Kalau message tuh tak payah cakap lah kan, benda paling senang dalam dunia. If I had to choose between talking or texting, I will always pick texting. Maybe itulah penangan dua tahun belajar kat sekolah 'perempuan'. I became very passive when I had to pair up with guys. Waktu kat USIM dulu, kawan laki penah cakap "perempuan paling PENDIAM adalah saya" Oh sila percaya. Tapi kawan perempuan pulak cakap "perempuan paling KECOH adalah saya". HAHA. Takde chemistry kan dorang? 

Sebenarnya kawan kawan, saya tak berniat nak jadi sombong mahupun hidung tinggi tapi tahap keseganan saya amatlah melampau dengan kaum adam waktu itu. I repeat WAKTU ITU. Sekarang tidak lagi ye. Muahhaha. Waktu tu saya dah lupa cemana nak communicate dengan makhluk adam yang tak biasa dengan saya ++ saya takut saya terbuat gila cakap dengan dorang then tertepuk tertampar macam saya cakap ngan kawan kawan perempuan. Ohhoi. Siyes sangatlah takut dan segan. Jadi sebab itulah saya mengambil inisiatif untuk menjadi sangat pendiam juga penyombong dengan korang. Teehee.

Tapi sekarang tidak lagi. Ececeh. Now I need to be more open. Open yang berpada pada especially waktu belajar. Kalau tak jangan haraplah saya dapat grad 4 taun lagi. Sebab apa saya cakap macam tu? 

Sebab hari hari saya belajar pasal badan manusia tak kiralah lelaki mahupun perempuan. Dan akan ada hari hari saya terpaksa menebalkan muka bila genital wanita disebut sebut dan guys terkekek kekek dan ada juga hari hari genital lelaki disebut sebut dan perempuan tertunduk tunduk. Ada juga hari saya perlu inspect, palpate, percuss and auscultate simulated patient iaitu kawan kawan lelaki yang sangat macho dan ada juga hari saya yang di inspect, di palpate, di percuss dan di auscultate oleh kawan kawan perempuan. Semua benda ni buat saya jadi semakin kurang malu. Heheh. Sebenarnya kurang malu itu penting wahai kawan kawan so that kita semua dapat ilmu. Ingat, orang yang paling susah dapat ilmu ialah orang yang malu, dan orang yang sombong.

Tapiiii

Sila ingat ye wahai diri sendiri dan kamu kamu kamu juga, kurang malu waktu blajar takpe. Jangan dikurangkan malu kat tempat lain sudeh. Contohnya? Lu pikirla sendiri. 


Notabadakair: Fact: Ancient women do get pregnant. You cannot get away with that~ quoted from a senior doctor.

Ok tu je, assalamualaikum

Comments

  1. hmmm...i was like u too. sebab time sekolah memang all girls school so memula masuk uni perak sikit. lama2 ok. sebab rasa macam bergaul ngn my brothers ja. hehehe

    http://twinkywinkystars.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. kita serupala mama irfan, yeay!~ em betol, sy pon lama lama makin ok, tapi harap harap tak terlebih ok plak~ huuu

    ReplyDelete

Post a Comment

♥..Share it..♥

Popular posts from this blog

Turning down the awaited offer

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan izin Allah, aku ditawarkan kerja di tempat itu. Tapi dengan izin Allah juga, Allah buka hijab hijab yang terselindung. In the end, I turned down the job offer. Its ok, pat on my back; at least aku dapat pengalaman attending online interview dan juga pengalaman berurusan dengan HR. Jadi sekarang, aku kena atur strategi baru, dan aku cuba follow advice my best companion, slowly dan take one step in a time.  Entah kenapa perasaan lega bertandang sedangkan aku yang membenarkan diri sendiri terjebak. Haha. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. 

Kau nak tackle dia?

Stumbled upon this music video while I was surfing. The lyrics had me thinking hard, and deeepp. She wants someone perfect, but who is. Who is? Hm. Cuba untuk berfikir dari sudut yang berbeza. Aku perempuan, jadi sedikit sebanyak cara pemikiran aku akan sama dengan perempuan perempuan lain. Setahu aku, perempuan yang ordinary, please exclude the extraordinary takdelah demanding sangat nakkan lelaki yang semua stok perfect tip top je. Nobody's perfect, kami tahu! Semua orang mesti ada kekurangan dan kelebihan masing masing. That is why Allah cakap isteri pelengkap suami, adam pelengkap hawa. Bila single, no one is perfect tapi bila double, kesempurnaan itu insyaAllah dapat dicapai. Macam pakar motivasi plak rasenye bila bincangkan soal soal macamni hewhew. Berbalik pada isu tadi, sepanjang pemerhatian aku yang tak beberapa tajam ni, aku perasan perempuan ni mesti ada x-factor yang dia harapkan dari seorang lelaki. X-factor tu bertindak macam potion yang menutup sega

aku memang gedik!

Woha. I'm home and gosh super duper happy! Happier than pegi ice skating iteww. Puhleassse, 'itew'? WTH. Pi masuk tadika balik. Eja itu pon tak reti ke afi woi? Wakaka. Tadi waktu melangut dalam kereta segala macam jawapan soalan exam tetiba dengan sukarelanya mengeluarkan diri dari tempat persembunyian di antara celahan otak saya ini. Isk. Gedik mengada. Kenapa baru sekarang kau keluar? Pegila menyorok lagi!! Arghh. But on the bright side, at least I know that I KNOW what I am suppose to KNOW. So telan jela.  And you see while I was in the car, I signed in YM and guess what, terdapat seorang hamba Allah bernama M5 yang telah mencuba mengadd and menegur saya disitu. *sila maafkan ayat keling ini*. Our conversation went smooth pada permulaannya cos he acted like someone I know and we talked about something interesting which was good because I usually did that to confirm  the person adding me is a real HUMAN before I added him to my YM list.  But then he started to act wei